4B ELS MÚSICS











PROTAGONISTA DE LA SETMANA:
JOAN LLUCIÀ












PROTAGONISTA DE LA SETMANA
26ª SETMANA: CRISTEL VILELLA













DIARI D'UNA PAPALLONA

QUÈ HEM APRÉS?



hem realitzat diferents activitats de la papallona











PROTAGONISTA DE LA SETMANA
25a: AITOR RUIZ

Els pares de l'Aitor ens han organitzat una tarda de globoflexia. Ha estat genial i molt divertit.










DIARI D'UNA  PAPALLONA


QUE HEM APRÉS?












LA METAMORFOSIS
 


VÍDEO DE LA PAPALLONA



L'ERUGA GOLUDA



Algunes propostes de treball





Algunes receptes

Amb pa Bimbo i Lacasitos per una tarda divertida de primavera


http://cuinadiari.blogspot.com/2012/02/una-recepta-dos-pastissos.html


Amb pasta de full per un postres elegant


http://www.thepinkcakefactory.com/2013/06/papallones-de-pasta-de-full-o-com.html

pa de pessic per un feliç aniversari


http://femunmos.blogspot.com/2013/03/pastis-daniversari.html

EL CONTE DE LA PAPALLONA I LA PRIMAVERA



El vol de la papallona











ALGUNS CONCEPTES


L'eruga i la seva metamorfosis






PAPALLONES DE DIA I DE NIT

Papallona de deia ( Papallona blava)


Papallona de nit ( Polilla Gitana)


APRENEM A COSIR : DONEM FORMA A LA PAPALLONA











EN PATUFET

Hi havia una vegada...


Treballem els personatges






observem què és el safrà


Mirem com és la seva flor


Experimentem: Barregem safrà amb aigua i veiem com aquesta canvia de color i pintem








Fem una titella d'en Patufet




cantem la cançó del Patufet


L'ARBRE DE LES LLETRES

A la classe hem realitzat l'arbre de tots els sons de l'abecedari. Abans d'enganxar el fonema ens fent un llistat de totes les paraules que coneixem de dit fonema.
 Exemple: B: BOTA// C: CASA//M: MOLÏ,...
Us proposem jugar amb els vostres fills al joc de veig, veig amb els sons de l'alfabet. Per exemple: veig paraules que tinguin la F: FOCA; FUM;FANAL; FINESTRA,...



LA MONGETERA MÀGICA


ELS NOSTRES CASTELLS

on hi trobareu plantades les nostres petites llavors









TREBALLEM TOTES LES LLETRES



TREBALLEM LES PARTS DEL COS












GRAFISMES








LA MONGETERA MÀGICA







Treballem el nom dels companys de la classe






PROTAGONISTA DE LA SETMANA
ORIOL TRABAL














ENS VISITA UNA JARDINERA.

Amb la mariona hem vist quines necessitats té una planta i quines eines es fan servir per poder plantar una llavor o trasplantar una planta.

















PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA

Busquem les lletres amagades i en confeccionen una paraula.







 Ens inventem sumes i entre tots trobem la solució







GRAFISMES AMB PINTURA








EXPERIMENTEM

Avui a la classe hem observat amb lupa, classificat i manipulat diferents llavors: síndria, mongeta, cigrons, cogombre, meló...













MES DE MAIG: MES DE MARIA



Expliquem el conte: "El nap" i després juguem a arrencar els naps. Quin temps aquells on la canalla jugava i s'ho passava dallò més bé!









Projecte Kandinsky

Comencem a treballar Kandinsky a la classe dels Músics. Primerament hem visualitzat un pawer point sobre la vida i obra del pintor.


Avui hem realitzat una part de les nostres creacions que més endavant veureu com han decorat una part de l'escola. per realitzar-la els infants han pogut fer servir ceres, retoladors i/o pintures. Mireu bé el resultat!!!




















Treballem el raonament lògic amb la Tere: 
realitzem seriacions fent servir clips de colors.
En aquests tipus d'activitats també es treballa la motricitat fina, l'atenció i concentració









PROTAGONISTA DE LA SETMANA
21A setmana: ANNA SERRAHIMA

MAM





 Una mica de màgia: abracalabra!!!






Decorem magdalenes: quina por!!!! Uuuuuuu!



















La Srta. Fanny visita la classe dels Músics

PROTAGONISTA DE LA SETMANA
20A setmana: MARTÍ SEGARRA















PROTAGONISTA DE LA SETMANA
19A setmana: ïA RIVAS











DIADA DE SANT JORDI




Avui els alumnes de 4ª B de primària ens han vingut a fer una activitat molt bonica: l'amic lector. aquesta activitat consisteix en que els alumnes més grans de l'escola llegeixen un conte als infants petits. Mireu el resultat!
Moltes gràcies QUART B
















Grafismes: les espirals



Matemàtiques: Fem un joc: llencem un dau i encerclem els nombres que van sortint en cada llançament. Mireu










RAONAMENT LÒGIC

Activitats motivadores per treballar el raonament lògic i la motricitat fina: estendre la roba. En aquesta activitat els infants tenien d'estendre la roba després de sentir la consigna de la mestra: busca roba que tinguin una característica igual: forma-color-quantitat de botons,...

















JUGUEM AL BINGO


Ajudar als infants a aprendre a relacionar els números amb la seva grafia ho podem fer de moltes maneres. Però que millor que fer-ho d'una manera motivadora i divertida? Doncs en aquest cas ho farem tot jugant al BINGO.

















GRAFISMES
Fem piruletes d'espirals







 


 











Decorem el pa de pessic







Treballem el raonament lògic







TUTORIA
TREBALLEM LES PARAULES DOLCES
Entre tots han triat les paraules que més els agrada que els diguin. I les hem copiat per parelles. Ha estat un treball totalment cooperatiu, en què tots han col·laborat, s'han ajudat i s'han repartit les tasques. Mireu!







LES NOSTRES CREACIONS










PROTAGONISTA DE LA SETMANA
18A setmana: Pau Peris























PROTAGONISTA DE LA SETMANA
17a setmana: Elba Pérez














ELS OUS DE PASQUA










Treballem el raonament lògic amb la Tere
















La classe dels Músics us desitgem un Feliç dia del pare



LES NOSTRES CREACIONS




 

GERRO AMB AIGUA



GERRO AMB COLLAGE






 GRAFISMES PRIMAVERALS



 LA FIGURA HUMANA






PROTAGONISTA DE LA SETMANA
16ª setmana:

ISSAC 


 Els pares de l'Isaac: La Gemma i l'Alain ens han explicat un conte molt divertit








En acabar el conte hem realitzat cares amb les diferents emocions tot fent pilotes amb arròs i globus









Moltes gràcies Isaac 



LA CLASSE DELS MÚSICS FA OLOR A PRIMAVERA






RENTEM LES DENTS DESPRÉS DE....












MATEMÀTIQUES: LES SERIACIONS






















VOCABULARI DE L'HIVERN








TREBALLEM EL BUCLE




COLLAGE DE L'HIVERN









PROTAGONISTA DE LA SETMANA: ÈLIA MASIP



Els avis de l'Èlia ens han vingut a explicar el contes dels 3 PORQUETS.







  En acabar l'explicació hem realitzat un punt de llibre














TREBALLEM LES EMOCIONS AMB EL MONSTRE DE COLORS


Un dels recursos per treballar les emocions és a partir del conte “El monstre de colors” de la il·lustradora Anna Llenas. En aquest conte, el protagonista és un monstre ben diferent als altres, aquest no fa por i no sap que li passa, té un garbuix d’emocions i ara toca desfer l’embolic. Una nena l’ajudarà a diferenciar i separar les diferents emocions.

Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

Activitat: Un cop identificat cada emoció amb un color convidarem als nens i nenes a col·locar les llanes de colors dins de diferents pots. (També es poden buscar altres alternatives i en comptes de llana podem posar boletes de plastilina o boletes de paper…) a cada pot li posarem un nom a l’etiqueta

potsemocions


Activitat per treballar les emocions a casa



Activitat: per grups, els infants parlaran de l'emoció que els hi ha tocat. Hauran de consensuar una frase escriure-la i dibuixar-la. Mireu el resultat! FANTÀSTIC.





PROJECTE ELS INVENTS


Fa dies que hem començat el projecte dels invents. Un tema molt interessant en el qual els vostres fills han aportat molta informació
La primera activitat que hem realitzat ha estat descobrir que en sabem dels invents i adonar-nos que d'invents en sabiem  molts però desconeixiem el nom dels inventors.
En aquest projecte també ens ha sorgit la pregunta si les paraules INVENT, EXPERIMENT i DESCOBRIMENT tenien el mateix significat. Hem pogut treballar el seu significat i les seves diferències.
En acabar, cada infant està explicant l'invent que ha treballat a casa amb l'ajuda d'un adult.
Moltes gràcies a tots per la vostra col.laboració.



EL CHUPA-CHUP





 Coses que podem fer amb un chupa-chup





EL COTXE



EL COET




 LA BICICLETA




 JUGUEM AL TELÈFON






EL PIANO






LA LLUM


LA RENTADORA


EL BOLÍGRAF


L'ELECTROIMANT



LA BICICLETA



el nostre petit-gran racó dels invents





El Marc ens ha portat la cançó del Club Super 3



ELS MÚSICS I EL CARNAVAL!







Quina col·lecció de petons!

Avui ens han vingut a visitar el pares de la Priya i ens han explicat el conte



Amb aquest conte hem descobert que hi han petons llargs, curts, amb soroll, silenciosos,...




En acabar la lectura del conte, cada nen a realitzat la seva caixa de petons









ARA ARRIBA EN CARNESTOLTES....


















Protagonista de la setmana


La mare de la Carla ens ha explicat una bonica història dels pirates. hem tingut de seguir un mapa per buscar el tresos que havia amagat a la classe. ha estat molt divertit













MATEMÀTIQUES:

Ens iniciem a la suma



Associació grafia-quantitat i descomposició numèrica








PROTAGONISTA DE LA SETMANA 14ª

La Carla ens explica la seva bonica història.









PROTAGONISTA DE LA SETMANA



Una divertida i original manera de presentar a la protagonista de la setmana és realitzant un trencaclosques entre tots.








L'HIVERN


Aquestes dues  setmanes ens han anat molt bé per començar a treballar l'HIVERN. a la classe perquè ara sí que notem totes les seves característiques: vent, neu fred,... 
Ens hem de posar l'abric, els guants i el gorro per sortir al pati. Per això avui us deixo algunes activitats que hem treballat amb els vostres fills/es



Vocabulari de l'hivern:





Treballem els fruits de l'hivern: color, forma, gust, tamany,...



















El poema de l'hivern




GRAFISMES














Les flors del Petit Príncep




Protagonista de la setmana:

En Dídac ens va explicar molt bé la seva vida acompanyat per una gran quantitat de fotografies.








Amb ajuda de la seva mare ens ha explicat el conte del Patufet









I amb l'ajuda de la Montse varem realitzar unes maraques. Mireu que divertides!





Protagonista de la setmana


Abans de les festes del Nadal, en Marc Fernández va ser el protagonista de la setmana. Avui els seus pares han vingut al col.legi a complimentar l'activitat, que per motius de feina, no varen poder realitzar. Avui hem esmorzat creps: mummm que bones!!!




















Pintem escultures












Dibuixem el pessebre






Decorem pots de vidre

Amb l'ajuda de la Mariona, germana de la Pili, hem decorat pots de vidre amb motius nadalencs.




















La classe dels Colors venen a veure el nostre pessebre de Nadal









PROTAGONISTA DE LA SETMANA


Aquesta setmana en Pol Bescós és el nostre protagonista i avui ha vingut acompanyat pels seus pares que tenen un super poder!!! Amb ells hem aprés que, amb els colors del Super Pol (groc, blau i vermell), barrejant-los, podem trobar d'altres colors com. el lila, el taronja,... Ha estat genial!! Per cert no us perdeu el proper capítol del Supel Pol!!!!










FEM FONDUE DE XOCOLATA















PROTAGONISTA DE LA SETMANA

La Nina, mare del Jordi, ens ha explicat un conte molt divertit anomenat: 
" Un viatge per la felicitat". Moltes gràcies Nina.























RAONAMENT LÒGIC


Tots els dijous treballem el raonament lògic amb la Tere. Ens agrada moltíssim per què ens fa pensar molt i molt.














LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA ÉS: EN JORDI











LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA ÉS: LA MARTINA!

Avui ens ha vingut a visitar la Puri i la Paula, mare i germana de la protagonista de la setmana. La Paula ens ha ofert un concert




Després amb la Puri hem fet un experiment amb llet, colorants alimentaris i sabó. En aquesta activitat hem convidat a la classe del Colors. L'experiència ha estat genial.



















Amb els pares de l'Enzo hem plantat una planta.




primer posem el nom al nostre test.






 després  li posem terra, la planta i aigua 












GRÀCIES NÚRIA PER HAVER VINGUT A FER-NOS UNA CLASSE DE MATEMÀTIQUES AMB XOCOLATA








PROTAGONISTA DE LA SETMANA:


Els pares del Marc De Visa, el Carles  i l'Anna, han vingut a l'escola i ens han ensenyat a fer un experiment molt divertit. Hem fet pasta de sal per tal de confeccionar les figuretes que penjarem al nostre arbre de Nadal. Moltes gràcies per tot.


Presentem els ingredients: aigua, sal i farina



Barregem els ingredients amb les mans






L'aplanem amb  el corró





Premsem una figura 



I la pintem


                                                             CONTINUARÀ........


ELS NOSTRES RETRATS







EXPERIMENTEM AMB XOCOLATA












Ara li posen una mica d'aigua i veiem com la xocolata es torna més fosca









ELS NOSTRES GRAFISMES DE TARDOR





LES FIGURES GEOMÈTRIQUES

Les classifiquem per forma: cercle-quadrat-rectangle-triangle










 Les classifiquem per colors: vermell-groc-blu






 Les classifiquem per tamany: gran- petit

















EL PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA













PROTAGONISTA DE LA SETMANA

El protagonista de la setmana, l'Enzo, ens ha explicat les seves aficions, jocs, contes,etc que més li agraden i que compateix amb la seva família.














MANUALITATS AMB ELS PARES


Avui, la Nina i la Montse, ens han vingut a fer una proposta plàstica molt divertida: un marc de fotos. Mireu el resultat!!

















TREBALLEM EL NOM I EL COGNOM
















PROTAGONISTA DE LA SETMANA



Avui ens han vingut a visitar l'Astrid i en Gerard, pares de la Clhoé. Ens han explicat el conte de la Caputxeta Vermella. Però sabeu el més divertit??  hem preparat un pastís, un pastís que s'assemblava molt al que va fer la mare de la Caputxeta.
















FEM INFORMÀTICA AMB LA MERI







LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA ÉS:

LA CLHOE









ALEXANDRE CALDER









SANT ERMENGOL 14


Després de veure la representació dels alumnes de tercer hem gaudit d'uns jocs molt divertits

















Visita de la Castanyera




FEM, FEM, FEM, FEM ELS PANELLETS!!























El protagonista de la setmana, en Pol, ha vingut acompanyat per la seva mare la Núria. Junts ens han explicat el conte de " LA MONGETERA MÀGICA"




En acabar l'explicació hem gaudit d'un experiment: hem plantat les nostres mongetes màgiques. Haurem d'esperar uns dies per veure com les nostres mongetes comencen a créixer i a créixer





















Les obres més conegudes d’ Alexander Calder són, sens dubte, els seus mòbils. Uns mòbils eteris, simples, de colors bàsics, que possiblement hem pogut contemplar al mig d’una gran sala d’algun dels museus d’art modern que hem visitat. Algú deu haver tingut més sort si ha ensopegat amb alguna de les seves enormes escultures de ferro instal·lades en alguna plaça d’una gran ciutat, com Chicago.




Aquestes són les nostres







EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA.


Aquesta setmana en Pol és el Protagonista, ens ha presentar el seu llibre personal






TEMPS DE CASTANYERES













A la classe dels MÚSICS ha arribat la Castanyera















LA CLASSE DE 3 ANYS ENS VISITA

Els infants de 3 anys han vingut a visitar el racó de la Tardor








PROTAGONISTA DE LA SETMANA


L'àvia i la mare de la Paula han vingut a l'escola ha explicar-nos el conte del "3 Porquest" Què divertit!!! . Moltes gràcies a les dues per compartir una tarda amb nosaltres.









La Júlia ens ha explicat el conte : " El Drac Simó"







EXPERIMENTEM AMB LES FULLES SEQUES










EL NOSTRE COLLAGE DE LA TARDOR










EL PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA

ens iniciem en el treball en GRUP





 Busquem estratègies i ens iniciem en la  resolucions de conflictes










EL NOSTRE ARBRE DE LA TARDOR





EL FOLLET BOLET


Quina sorpresa!! Avui ens ha vingut a visitar el Follet Bolet a la classe carregat d'una gran cistella plena dels fruits i animalets de la tardor.




Amb l'ajuda del Follet Bolet hem representat un conte als infants de 3 anys per convidar-los a venir a visitar el nostre Racó de la Tardor.






TASTEM LES FRUITES DE LA TARDOR








EL RACÓ DE LA TARDOR




Avui a la classe hem muntat el racó de LA TARDOR 




Hem passat a observar totes les coses que els nens han portat de casa





  i després hem treballat els noms de cada fruita








  I hem tastat el codonyat que ha portat la Priya






PROJECTE: ALEXANDRE CALDER

Ens iniciem en l'obra d'Alexandre Calder tot fent espirals















L'ANTORXETA ens ha vingut a visitar. Ens ha explicat que començarem un Jocs Olímpics i ens ha presentat a la bandera Olímpica




Aquesta setmana la Paula és la nostra protagonista i ens ha explicat moltíssimes coses.









La nostra protagonista ens ha explicat el conte de:

LA CAPUTXETA VERMELLA









Li hem donat la medalla a La protagonista de la setmana. FELICITATS SAIOA!




Comptem les lletres del nostre nom 










Treballem JOAN MIRÓ


Continuem treballant Joan Miró. Aquesta vegada hem realitzat un treball cooperatiu que ens servirà per decorar l'aula. mentre uns hem pintat, els altres hem punxat.





EL RACÓ DEL PROTAGONISTA

La Saioa ens ha presentat el seu llibret personal





Ja tenim la Protagonista de la setmana vinent






El dia de la fruita serà els DIMECRESEls nens i nenes  hauran
de portar fruita per esmorzar.


ELS ANIVERSARIS






Treballem les emocions

EL CONTE "EL MONSTRE DE COLORS"




PLÀSTICA JOAN MIRÓ















Llenguatge

escriptura i decoració del nom




El traç horitzontal

Experimentem amb el material de l'aula




 i descobrim que amb una línia vertical i una d'horitzontal podem crear una creu






Ara una mostra del nostre treball







Matemàtiques:

Amb cordes i llanes hem realitzat línies obertes i tancades











Reciclant objectes que posteriorment farem servir com a instruments. Moltes gràcies Dani per les teves aportacions. Ens agrada reciclar!!!










Juguem amb els sons: 







A través de les orelles percebem molts sons, entre ells els sons dels instruments musicals


Treballem el raonament lògic tot fent trencaclosques
















El dibuix de la cara




Matemàtiques:

Associació dels nombres






Treballem l'autonomia personal 

La importància de posar beta a les jaquetes, anorcs,...



Descordem botons



Ordenem sols tot el que porten a la motxilla: agenda, bata,...




Ens posem la bata




  Qui ha vingut??




Racó del temps i  data





El nom de la classe


Avui he començat a treballar, per projecte, el nom de la classe i he quedat molt sorpresa de les aportacions dels nens i nenes.




Amb els dibuixos i fotografies que han portat de casa hem elaborat la segona part, un mural dels instruments.








En acabar aquestes dues activitats hem llegit el conte que ha portat una nena de la classe: "Els músics de Bremen"


I amb el Mickey hem aprés que les orquestres estan dirigides per un director que porta una batuta






EL TRAÇ VERTICAL


El primer que fem per introduir un grafisme és buscar en l'entorn que ens envolta elements que presenten el grafisme a treballa. En aquest cas hem buscat per l'escola on podien trobar el traç vertical: baranes del pati, reixes,...





Després hem realitzat un mural del traç vertical tot fent de pintors, com Joan Miró









i ara amb retoladors. Mireu el resultat!!!










Projecte JOAN MIRÓ



Hem descobert que Joan Miró pintava amb:







Nosaltres l'hem copiat. Mireu com ho fem!!!





















Hem descobert els colors de JOAN MIRÖ



















Una salutació de bon cap de setmana



Motricitat fina i matemàtiques











Treballem el temps













Treballem el nom









Treballant amb la Marta, una estona de conversa per conèixer-nos  millor










COMPARTINT  UNA ESTONA DE JOCS AMB ELS COMPANYS

“Si obrim bé els ulls i les orelles, allà on sigui que l’infant jugui, veurem un desplegament d’imaginació, una font inesgotable de plaer, idees, descobertes, iniciatives de pensament i acció”, Elisabet Abeyà.









MATEMÀTIQUES

Ja hem començat a treballar tot fent un repàs a la grafia del número !. El resultat GENIAL!





















ENS INICIEM AL NOU CURS 14-15
Ara ens toca pensar el nou nom de la classe...

Ja tenim nom!!!  Ens anomenem ELS MÚSICS














































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada