PROTAGONISTA DE LA SETMANA:
JOAN LLUCIÀ
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
26ª SETMANA: CRISTEL VILELLA
DIARI D'UNA PAPALLONA
QUÈ HEM APRÉS?
hem realitzat diferents activitats de la papallona
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
25a: AITOR RUIZ
Els pares de l'Aitor ens han organitzat una tarda de globoflexia. Ha estat genial i molt divertit.
DIARI D'UNA PAPALLONA
QUE HEM APRÉS?
LA METAMORFOSIS
VÍDEO DE LA PAPALLONA
L'ERUGA GOLUDA
Algunes propostes de treball
Algunes receptes
Amb pa Bimbo i Lacasitos per una tarda divertida de primavera
http://cuinadiari.blogspot.com/2012/02/una-recepta-dos-pastissos.html
Amb pasta de full per un postres elegant
http://www.thepinkcakefactory.com/2013/06/papallones-de-pasta-de-full-o-com.html
pa de pessic per un feliç aniversari
http://femunmos.blogspot.com/2013/03/pastis-daniversari.html
EL CONTE DE LA PAPALLONA I LA PRIMAVERA
El vol de la papallona
ALGUNS CONCEPTES
L'eruga i la seva metamorfosis
PAPALLONES DE DIA I DE NIT
Papallona de deia ( Papallona blava)
Papallona de nit ( Polilla Gitana)
APRENEM A COSIR : DONEM FORMA A LA PAPALLONA
EN PATUFET
Hi havia una vegada...
Treballem els personatges
observem què és el safrà
Mirem com és la seva flor
Experimentem: Barregem safrà amb aigua i veiem com aquesta canvia de color i pintem
Fem una titella d'en Patufet
cantem la cançó del Patufet
L'ARBRE DE LES LLETRES
A la classe hem realitzat l'arbre de tots els sons de l'abecedari. Abans d'enganxar el fonema ens fent un llistat de totes les paraules que coneixem de dit fonema.
Exemple: B: BOTA// C: CASA//M: MOLÏ,...
Us proposem jugar amb els vostres fills al joc de veig, veig amb els sons de l'alfabet. Per exemple: veig paraules que tinguin la F: FOCA; FUM;FANAL; FINESTRA,...
LA MONGETERA MÀGICA
ELS NOSTRES CASTELLS
on hi trobareu plantades les nostres petites llavors
TREBALLEM TOTES LES LLETRES
TREBALLEM LES PARTS DEL COS
GRAFISMES
LA MONGETERA MÀGICA
Treballem el nom dels companys de la classe
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
ORIOL TRABAL
ENS VISITA UNA JARDINERA.
Amb la mariona hem vist quines necessitats té una planta i quines eines es fan servir per poder plantar una llavor o trasplantar una planta.
PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA
Busquem les lletres amagades i en confeccionen una paraula.
GRAFISMES AMB PINTURA
EXPERIMENTEM
Avui a la classe hem observat amb lupa, classificat i manipulat diferents llavors: síndria, mongeta, cigrons, cogombre, meló...
MES DE MAIG: MES DE MARIA
Expliquem el conte: "El nap" i després juguem a arrencar els naps. Quin temps aquells on la canalla jugava i s'ho passava dallò més bé!
Projecte Kandinsky
Comencem a treballar Kandinsky a la classe dels Músics. Primerament hem visualitzat un pawer point sobre la vida i obra del pintor.
Avui hem realitzat una part de les nostres creacions que més endavant veureu com han decorat una part de l'escola. per realitzar-la els infants han pogut fer servir ceres, retoladors i/o pintures. Mireu bé el resultat!!!
Treballem el raonament lògic amb la Tere:
realitzem seriacions fent servir clips de colors.
En aquests tipus d'activitats també es treballa la motricitat fina, l'atenció i concentració
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
21A setmana: ANNA SERRAHIMA
Una mica de màgia: abracalabra!!!
Decorem magdalenes: quina por!!!! Uuuuuuu!
La Srta. Fanny visita la classe dels Músics
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
20A setmana: MARTÍ SEGARRA
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
19A setmana: ïA RIVAS
DIADA DE SANT JORDI
Avui els alumnes de 4ª B de primària ens han vingut a fer una activitat molt bonica: l'amic lector. aquesta activitat consisteix en que els alumnes més grans de l'escola llegeixen un conte als infants petits. Mireu el resultat!
Moltes gràcies QUART B
Matemàtiques: Fem un joc: llencem un dau i encerclem els nombres que van sortint en cada llançament. Mireu
RAONAMENT LÒGIC
Activitats motivadores per treballar el raonament lògic i la motricitat fina: estendre la roba. En aquesta activitat els infants tenien d'estendre la roba després de sentir la consigna de la mestra: busca roba que tinguin una característica igual: forma-color-quantitat de botons,...
JUGUEM AL BINGO
Ajudar als infants a aprendre a relacionar els números amb la seva grafia ho podem fer de moltes maneres. Però que millor que fer-ho d'una manera motivadora i divertida? Doncs en aquest cas ho farem tot jugant al BINGO.
GRAFISMES
Fem piruletes d'espirals
Decorem el pa de pessic
Treballem el raonament lògic
TUTORIA
TREBALLEM LES PARAULES DOLCES
Entre tots han triat les paraules que més els agrada que els diguin. I les hem copiat per parelles. Ha estat un treball totalment cooperatiu, en què tots han col·laborat, s'han ajudat i s'han repartit les tasques. Mireu!
LES NOSTRES CREACIONS
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
18A setmana: Pau Peris
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
17a setmana: Elba Pérez
ELS OUS DE PASQUA
Treballem el raonament lògic amb la Tere
La classe dels Músics us desitgem un Feliç dia del pare
LES NOSTRES CREACIONS
GERRO AMB AIGUA
GERRO AMB COLLAGE
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
16ª setmana:
ISSAC
En acabar el conte hem realitzat cares amb les diferents emocions tot fent pilotes amb arròs i globus
Moltes gràcies Isaac
LA CLASSE DELS MÚSICS FA OLOR A PRIMAVERA
RENTEM LES DENTS DESPRÉS DE....
MATEMÀTIQUES: LES SERIACIONS
VOCABULARI DE L'HIVERN
TREBALLEM EL BUCLE
COLLAGE DE L'HIVERN
PROTAGONISTA DE LA SETMANA: ÈLIA MASIP
Els avis de l'Èlia ens han vingut a explicar el contes dels 3 PORQUETS.
TREBALLEM LES EMOCIONS AMB EL MONSTRE DE COLORS
Un dels recursos per treballar les emocions és a partir del conte “El monstre de colors” de la il·lustradora Anna Llenas. En aquest conte, el protagonista és un monstre ben diferent als altres, aquest no fa por i no sap que li passa, té un garbuix d’emocions i ara toca desfer l’embolic. Una nena l’ajudarà a diferenciar i separar les diferents emocions.
Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.
Activitat: Un cop identificat cada emoció amb un color convidarem als nens i nenes a col·locar les llanes de colors dins de diferents pots. (També es poden buscar altres alternatives i en comptes de llana podem posar boletes de plastilina o boletes de paper…) a cada pot li posarem un nom a l’etiqueta
Activitat per treballar les emocions a casa
Activitat: per grups, els infants parlaran de l'emoció que els hi ha tocat. Hauran de consensuar una frase escriure-la i dibuixar-la. Mireu el resultat! FANTÀSTIC.
PROJECTE ELS INVENTS
Fa dies que hem començat el projecte dels invents. Un tema molt interessant en el qual els vostres fills han aportat molta informació
La primera activitat que hem realitzat ha estat descobrir que en sabem dels invents i adonar-nos que d'invents en sabiem molts però desconeixiem el nom dels inventors.
En aquest projecte també ens ha sorgit la pregunta si les paraules INVENT, EXPERIMENT i DESCOBRIMENT tenien el mateix significat. Hem pogut treballar el seu significat i les seves diferències.
En acabar, cada infant està explicant l'invent que ha treballat a casa amb l'ajuda d'un adult.
Moltes gràcies a tots per la vostra col.laboració.
EL CHUPA-CHUP
Coses que podem fer amb un chupa-chup
EL COTXE
EL COET
LA BICICLETA
JUGUEM AL TELÈFON
EL PIANO
LA LLUM
LA RENTADORA
EL BOLÍGRAF
L'ELECTROIMANT
LA BICICLETA
el nostre petit-gran racó dels invents
El Marc ens ha portat la cançó del Club Super 3
ELS MÚSICS I EL CARNAVAL!
Quina col·lecció de petons!
Avui ens han vingut a visitar el pares de la Priya i ens han explicat el conte
Amb aquest conte hem descobert que hi han petons llargs, curts, amb soroll, silenciosos,...
En acabar la lectura del conte, cada nen a realitzat la seva caixa de petons
ARA ARRIBA EN CARNESTOLTES....
Protagonista de la setmana
La mare de la Carla ens ha explicat una bonica història dels pirates. hem tingut de seguir un mapa per buscar el tresos que havia amagat a la classe. ha estat molt divertit
MATEMÀTIQUES:
Ens iniciem a la suma
Associació grafia-quantitat i descomposició numèrica
PROTAGONISTA DE LA SETMANA 14ª
La Carla ens explica la seva bonica història.
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
Una divertida i original manera de presentar a la protagonista de la setmana és realitzant un trencaclosques entre tots.
L'HIVERN
Aquestes dues setmanes ens han anat molt bé per començar a treballar l'HIVERN. a la classe perquè ara sí que notem totes les seves característiques: vent, neu fred,...
Ens hem de posar l'abric, els guants i el gorro per sortir al pati. Per això avui us deixo algunes activitats que hem treballat amb els vostres fills/es
Vocabulari de l'hivern:
Treballem els fruits de l'hivern: color, forma, gust, tamany,...
GRAFISMES
Les flors del Petit Príncep
Protagonista de la setmana:
En Dídac ens va explicar molt bé la seva vida acompanyat per una gran quantitat de fotografies.
Amb ajuda de la seva mare ens ha explicat el conte del Patufet
I amb l'ajuda de la Montse varem realitzar unes maraques. Mireu que divertides!
Protagonista de la setmana
Abans de les festes del Nadal, en Marc Fernández va ser el protagonista de la setmana. Avui els seus pares han vingut al col.legi a complimentar l'activitat, que per motius de feina, no varen poder realitzar. Avui hem esmorzat creps: mummm que bones!!!
Pintem escultures
Dibuixem el pessebre
Decorem pots de vidre
Amb l'ajuda de la Mariona, germana de la Pili, hem decorat pots de vidre amb motius nadalencs.
La classe dels Colors venen a veure el nostre pessebre de Nadal
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
Aquesta setmana en Pol Bescós és el nostre protagonista i avui ha vingut acompanyat pels seus pares que tenen un super poder!!! Amb ells hem aprés que, amb els colors del Super Pol (groc, blau i vermell), barrejant-los, podem trobar d'altres colors com. el lila, el taronja,... Ha estat genial!! Per cert no us perdeu el proper capítol del Supel Pol!!!!
FEM FONDUE DE XOCOLATA
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
La Nina, mare del Jordi, ens ha explicat un conte molt divertit anomenat:
" Un viatge per la felicitat". Moltes gràcies Nina.
RAONAMENT LÒGIC
Tots els dijous treballem el raonament lògic amb la Tere. Ens agrada moltíssim per què ens fa pensar molt i molt.
LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA ÉS: EN JORDI
LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA ÉS: LA MARTINA!
Avui ens ha vingut a visitar la Puri i la Paula, mare i germana de la protagonista de la setmana. La Paula ens ha ofert un concert
Amb els pares de l'Enzo hem plantat una planta.
primer posem el nom al nostre test.
GRÀCIES NÚRIA PER HAVER VINGUT A FER-NOS UNA CLASSE DE MATEMÀTIQUES AMB XOCOLATA
PROTAGONISTA DE LA SETMANA:
Els pares del Marc De Visa, el Carles i l'Anna, han vingut a l'escola i ens han ensenyat a fer un experiment molt divertit. Hem fet pasta de sal per tal de confeccionar les figuretes que penjarem al nostre arbre de Nadal. Moltes gràcies per tot.
Presentem els ingredients: aigua, sal i farina
Barregem els ingredients amb les mans
L'aplanem amb el corró
Premsem una figura
I la pintem
CONTINUARÀ........
EXPERIMENTEM AMB XOCOLATA
Ara li posen una mica d'aigua i veiem com la xocolata es torna més fosca
ELS NOSTRES GRAFISMES DE TARDOR
LES FIGURES GEOMÈTRIQUES
Les classifiquem per forma: cercle-quadrat-rectangle-triangle
EL PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
El protagonista de la setmana, l'Enzo, ens ha explicat les seves aficions, jocs, contes,etc que més li agraden i que compateix amb la seva família.
MANUALITATS AMB ELS PARES
Avui, la Nina i la Montse, ens han vingut a fer una proposta plàstica molt divertida: un marc de fotos. Mireu el resultat!!
TREBALLEM EL NOM I EL COGNOM
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
Avui ens han vingut a visitar l'Astrid i en Gerard, pares de la Clhoé. Ens han explicat el conte de la Caputxeta Vermella. Però sabeu el més divertit?? hem preparat un pastís, un pastís que s'assemblava molt al que va fer la mare de la Caputxeta.
LA CLHOE
ALEXANDRE CALDER
SANT ERMENGOL 14
Després de veure la representació dels alumnes de tercer hem gaudit d'uns jocs molt divertits
FEM, FEM, FEM, FEM ELS PANELLETS!!
El protagonista de la setmana, en Pol, ha vingut acompanyat per la seva mare la Núria. Junts ens han explicat el conte de " LA MONGETERA MÀGICA"
En acabar l'explicació hem gaudit d'un experiment: hem plantat les nostres mongetes màgiques. Haurem d'esperar uns dies per veure com les nostres mongetes comencen a créixer i a créixer
Les obres més conegudes d’ Alexander Calder són, sens dubte, els seus mòbils. Uns mòbils eteris, simples, de colors bàsics, que possiblement hem pogut contemplar al mig d’una gran sala d’algun dels museus d’art modern que hem visitat. Algú deu haver tingut més sort si ha ensopegat amb alguna de les seves enormes escultures de ferro instal·lades en alguna plaça d’una gran ciutat, com Chicago.
Aquestes són les nostres
EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA.
Aquesta setmana en Pol és el Protagonista, ens ha presentar el seu llibre personal
TEMPS DE CASTANYERES
A la classe dels MÚSICS ha arribat la Castanyera
LA CLASSE DE 3 ANYS ENS VISITA
Els infants de 3 anys han vingut a visitar el racó de la Tardor
PROTAGONISTA DE LA SETMANA
L'àvia i la mare de la Paula han vingut a l'escola ha explicar-nos el conte del "3 Porquest" Què divertit!!! . Moltes gràcies a les dues per compartir una tarda amb nosaltres.
La Júlia ens ha explicat el conte : " El Drac Simó"
EXPERIMENTEM AMB LES FULLES SEQUES
EL NOSTRE COLLAGE DE LA TARDOR
EL PROCÉS DE LA LECTOESCRIPTURA
ens iniciem en el treball en GRUP
EL NOSTRE ARBRE DE LA TARDOR
EL FOLLET BOLET
Quina sorpresa!! Avui ens ha vingut a visitar el Follet Bolet a la classe carregat d'una gran cistella plena dels fruits i animalets de la tardor.
Amb l'ajuda del Follet Bolet hem representat un conte als infants de 3 anys per convidar-los a venir a visitar el nostre Racó de la Tardor.
TASTEM LES FRUITES DE LA TARDOR
EL RACÓ DE LA TARDOR
Avui a la classe hem muntat el racó de LA TARDOR
Hem passat a observar totes les coses que els nens han portat de casa
PROJECTE: ALEXANDRE CALDER
Ens iniciem en l'obra d'Alexandre Calder tot fent espirals
L'ANTORXETA ens ha vingut a visitar. Ens ha explicat que començarem un Jocs Olímpics i ens ha presentat a la bandera Olímpica
Aquesta setmana la Paula és la nostra protagonista i ens ha explicat moltíssimes coses.
La nostra protagonista ens ha explicat el conte de:
LA CAPUTXETA VERMELLA
Comptem les lletres del nostre nom
Treballem JOAN MIRÓ
Continuem treballant Joan Miró. Aquesta vegada hem realitzat un treball cooperatiu que ens servirà per decorar l'aula. mentre uns hem pintat, els altres hem punxat.
EL RACÓ DEL PROTAGONISTA
La Saioa ens ha presentat el seu llibret personal
Ja tenim la Protagonista de la setmana vinent
El dia de la fruita serà els DIMECRES. Els nens i nenes hauran
La Saioa ens ha presentat el seu llibret personal
Ja tenim la Protagonista de la setmana vinent
El dia de la fruita serà els DIMECRES. Els nens i nenes hauran
de portar fruita per esmorzar.
ELS ANIVERSARIS
Treballem les emocions
EL CONTE "EL MONSTRE DE COLORS"
PLÀSTICA JOAN MIRÓ
Llenguatge
escriptura i decoració del nom
El traç horitzontal
Experimentem amb el material de l'aula
i descobrim que amb una línia vertical i una d'horitzontal podem crear una creu
Ara una mostra del nostre treball
Matemàtiques:
Amb cordes i llanes hem realitzat línies obertes i tancades
Reciclant objectes que posteriorment farem servir com a instruments. Moltes gràcies Dani per les teves aportacions. Ens agrada reciclar!!!
Juguem amb els sons:
A través de les orelles percebem molts sons, entre ells els sons dels instruments musicals
Treballem el raonament lògic tot fent trencaclosques
El dibuix de la cara
Matemàtiques:
Associació dels nombres
Treballem l'autonomia personal
La importància de posar beta a les jaquetes, anorcs,...
Descordem botons
Ordenem sols tot el que porten a la motxilla: agenda, bata,...
Qui ha vingut??
Racó del temps i data
Treballem les emocions
EL CONTE "EL MONSTRE DE COLORS"
PLÀSTICA JOAN MIRÓ
Llenguatge
escriptura i decoració del nom
El traç horitzontal
Experimentem amb el material de l'aula
Ara una mostra del nostre treball
Matemàtiques:
Amb cordes i llanes hem realitzat línies obertes i tancades
Reciclant objectes que posteriorment farem servir com a instruments. Moltes gràcies Dani per les teves aportacions. Ens agrada reciclar!!!
Juguem amb els sons:
A través de les orelles percebem molts sons, entre ells els sons dels instruments musicals
Treballem el raonament lògic tot fent trencaclosques
El dibuix de la cara
Matemàtiques:
Associació dels nombres
Treballem l'autonomia personal
La importància de posar beta a les jaquetes, anorcs,...
Descordem botons
Ordenem sols tot el que porten a la motxilla: agenda, bata,...
Ens posem la bata
Qui ha vingut??
Racó del temps i data
El nom de la classe
Avui he començat a treballar, per projecte, el nom de la classe i he quedat molt sorpresa de les aportacions dels nens i nenes.
Amb els dibuixos i fotografies que han portat de casa hem elaborat la segona part, un mural dels instruments.
En acabar aquestes dues activitats hem llegit el conte que ha portat una nena de la classe: "Els músics de Bremen"
Amb els dibuixos i fotografies que han portat de casa hem elaborat la segona part, un mural dels instruments.
En acabar aquestes dues activitats hem llegit el conte que ha portat una nena de la classe: "Els músics de Bremen"
I amb el Mickey hem aprés que les orquestres estan dirigides per un director que porta una batuta
EL TRAÇ VERTICAL
El primer que fem per introduir un grafisme és buscar en l'entorn que ens envolta elements que presenten el grafisme a treballa. En aquest cas hem buscat per l'escola on podien trobar el traç vertical: baranes del pati, reixes,...
Després hem realitzat un mural del traç vertical tot fent de pintors, com Joan Miró
i ara amb retoladors. Mireu el resultat!!!
Projecte JOAN MIRÓ
Hem descobert que Joan Miró pintava amb:
Nosaltres l'hem copiat. Mireu com ho fem!!!
Hem descobert els colors de JOAN MIRÖ
Una salutació de bon cap de setmana
Motricitat fina i matemàtiques
Treballem el temps
Treballem el nom
Treballant amb la Marta, una estona de conversa per conèixer-nos millor
COMPARTINT UNA ESTONA DE JOCS AMB ELS COMPANYS
“Si obrim bé els ulls i les orelles, allà on sigui que l’infant jugui, veurem un desplegament d’imaginació, una font inesgotable de plaer, idees, descobertes, iniciatives de pensament i acció”, Elisabet Abeyà.
MATEMÀTIQUES
Ja hem començat a treballar tot fent un repàs a la grafia del número !. El resultat GENIAL!
ENS INICIEM AL NOU CURS 14-15
Ara ens toca pensar el nou nom de la classe...
Ja tenim nom!!! Ens anomenem ELS MÚSICS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada